Ana sayfa Oyun Haberleri FIFA Serilerinde Olduğu İddia Edilen Momentum’un Delili Bulundu!

FIFA Serilerinde Olduğu İddia Edilen Momentum’un Delili Bulundu!

218
0
PAYLAŞ
fifa-17-3-696x391
EA‘nin geliştiriciliğini ve yayıncılığını üstlendiği, FIFA serisinde yıllardır momentum olduğu iddiaları dolaşıyor. Oyuncular bundan ne kadar emin olsa da ispatlayamıyordu fakat bugün bu iddialar artık resmiyete kavuştu.

Futbol oyunları arasında son yılların en iyisi diyebileceğimiz FIFA, online modları ile oyuncuları oyunda sürekliliğe davet ederken, özellikle Ultimate Team modu ile oldukça da para kazanıyor. Tabii ne kadar ilgi çekici ve başarılı modlara sahip olsa da oyuncular momentum ismi verilen bir durumdan fazlasıyla şikayetçi oluyor. Bu momentum, oyuncular tarafından söylenene göre futbolcuların performanslarını maçın skoruna göre yavaşlatıyor, azaltıyor hatta oyuncular galibiyet serisi yakalayamasın diye maçları kaybetmelerine bile sebep olabiliyor. EA tarafından kabul edilmeyen bu durum, Reddit kullanıcısı girlfriend_pregnant tarafından bir nevi resmiyete döküldü. FIFA 17‘nin PC dosyalarındaki kodları karıştıran kullanıcı, oyunda momentum’un olduğunu kanıtlayan bazı kodlara ulaştı. İlk olarak “//-teamchemistry (0-100) (used in momentum)” kodunu bulan girlfriend_pregnant, bu kodu Reddit üzerinden paylaştı. Daha sonra bu araştırmaya dahil olan CatalystFCP isimli kullanıcı, momentum satırları içeren bütün kodları forumda yayınladı. Kodları biraz incelediğimizde çıkan sonuç ise oyuncuların iddiaları ile aynı. EA, eğer online maçta ilk 5 dakikada golü bulursanız oyunun zorluğunu buna göre arttırıyor. Ayrıca 2 farkla öne geçerseniz veya pozisyon & şut sayınız daha fazlasıyla zorluk yine bunun doğrultusunda artıyor. Yani momentum her daim oyuncunun aleyhine işliyor.

Şimdilik bu konuda EA cephesinden bir açıklama yok fakat momentum satırlarını içeren kodlar ortaya çıkmış durumda. İşte Reddit forumunda yayınlanan o kodlar:

[ADAPTIVE_DIFFICULTY] ENABLED = 1
[ADAPTIVE_DIFFICULTY_INCREASE_DIFFICULTY]
// Description: “User scores in first 5 minutes”
// WHEN <GoalEvaluation> IF <user score is greater than opponent score and before 5 minutes> DO <increase difficulty by 0.25> RULE1_PARAM1 = 5
// Minutes RULE1_OUTPUT = 0.25 // Description: “User scores in first 20 minutes”
// WHEN <GoalEvaluation> IF <user score is greater than opponent score and before 20 minutes> DO <increase difficulty by 0.25> RULE2_PARAM1 = 20
// Minutes RULE2_OUTPUT = 0.25
// Description: “Score >= 2 goal lead”
// WHEN <GoalEvaluation> IF <user has greater than 2 goal lead> DO <increase difficulty by 0.25> RULE3_PARAM1 = 2
// Goal lead RULE3_OUTPUT = 0.25 // Description: “>70% possession after at least 20 minutes”
// WHEN <BallOOP> IF <user has greater than 70% of possession and after 20 minutes> DO <increase difficulty by 0.25> RULE4_PARAM1 = 70
// Possession percentage RULE4_PARAM2 = 20
// Minutes RULE4_OUTPUT = 0.25
// Description: “More than 5 shots in first 30 minutes”
// WHEN <BallOOP> IF <user has more than 5 shots in the first 30 minutes> DO <increase difficulty by 0.15> RULE5_PARAM1 = 5
// Shots RULE5_PARAM2 = 30 // Minutes RULE5_OUTPUT = 0.15
// Description: “More than 10 shots on target at any point”
// WHEN <BallOOP> IF <user has more than 10 shots on target> DO <increase difficulty by 0.1> RULE6_PARAM1 = 10 // Shots on target RULE6_PARAM2 = 10
// Increments on PARAM1 RULE6_OUTPUT = 0.1 [ADAPTIVE_DIFFICULTY_DECREASE_DIFFICULTY]
// Description: “Losing at any point”
// WHEN <GoalEvaluation> DO <decrease difficulty by 0.1> RULE1_PARAM1 = 0
// Minutes RULE1_OUTPUT = -0.1
// Description: “No shot on target within 30 minutes of play”
// WHEN <BallOOP> IF <after 30 minutes> DO <decrease difficulty by 0.2> RULE2_PARAM1 = 30
// Minutes RULE2_OUTPUT = -0.2
// Description: “<30% possession any time after 30 minutes”
// WHEN <BallOOP> IF <possession less than 30% and after 30 minutes> DO <decrease difficulty by 0.2> RULE3_PARAM1 = 30
// Possession RULE3_PARAM2 = 30
// Minutes RULE3_OUTPUT = -0.2
// Description: “<2 shots by 60th minute”
// WHEN <BallOOP> IF <number of shots less than 2 and after 60 minutes> DO <decrease difficulty by 0.2> RULE4_PARAM1 = 2
// Shots RULE4_PARAM2 = 60
// Minutes RULE4_OUTPUT = -0.2
// Description: “<4 shots on target 80th minute”
// WHEN <BallOOP> IF <number of shots less than 4 and after 80 minutes> DO <decrease difficulty by 0.3> RULE5_PARAM1 = 4
// Shots RULE5_PARAM2 = 80
// Minutes RULE5_OUTPUT = -0.3
// Description: “Losing by 2 goals”
// WHEN <GoalEvaluation> IF <losing by 2 goals> DO <decrease difficulty by 0.1> RULE6_PARAM1 = -2
// Goals RULE6_OUTPUT = -0.15

 

BİR CEVAP BIRAK